środa, 28 listopada 2012

Korzenne pancakes z miodem, orzechami i czekoladą


Miały być pierniki - a wyszły placuszki, tak to już jest kiedy zabieram się za robienie pierniczków, najpierw szykuje foremki, przyprawy, a później stwierdzam że to zbyt czasochłonne jak na dzisiejszy dzień i przenoszę całą robotę na inny termin. Tak było i tym razem teoretycznie miałam dziś pic herbatę i konsumować piernika, praktycznie konsumuję pancakes.
Pierniki muszą poczekać...
...a jak to jest u Was kochani pierniki już czekają w puszkach, czy podobnie jak ja zbieracie siły do ich zrobienia?

Składniki
  • 250 ml mleka
  • 2 jaja
  • 2 łyżki oleju
  • 1,5 szkl. maki pszennej
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka cukru
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika (wedle uznania, ja sypałam "na oko")
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka miodu
  • czekolada nutella
  • czekolada gorzka na polanie
  • orzechy włoskie drobno posiekane 
Sposób
Mleko wlać do miski, wbić 2 jajka, dodać 2 łyżki oleju, całość zmiksować, tak, aby ciasto podwoiło swoją objętość. Dodać mąkę , cukry, sól, przyprawy, miód oraz proszek do pieczenia, całość zmiksować. Gotowe ciasto smażyć na patelni na średnim ogniu z dwóch stron.
Gotowe pancakes przełożyć czekoladą nutellą, wierzch posmarowany czekoladą posypać orzechami i polać polewą.


Potrawy rozgrzewające

8 komentarzy:

  1. Taki piernik w postaci pancakes ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, z braku laku i taka postać piernika była dobra;)

      Usuń
    2. ostatnio też miałam okazję się zajadać placuszkami piernikowym i jestem jak najbardziej na tak:D

      Usuń
  2. te pancakesy z tą czekoladą.. o mamusiu, zazdroszczę!
    pozdrawiam!,
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam podobne, też z orzechami :) Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, można zaślinić klawiaturę ;) Przepyszne placuszki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszotki straszne :))
    Bardzo fajny blog pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w odwiedziny przy okazji:)
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń