piątek, 20 września 2013

Sos pieczarkowy


Składniki
  • 1 kg pieczarek 
  • 2 cebule
  • 200 ml śmietanki 18%
  • 3 łyżki mąki
  • 1 kostka rosołowa rozpuszczona w 500 ml wody
  • sól
  • pieprz 
  • olej
Sposób
Pieczarki umyć, pokroić  dość drobno (ja zazwyczaj kroję w cienkie plastry, większe z plastrów jeszcze przecinam na pół). W garnku na oleju zeszklić posiekaną w drobną kosteczkę cebulę, dorzucić pokrojone pieczarki, przyprawić solą i pieprzem wszystko razem dusić do miękkości na małym ogniu. Gdy pieczarki zmiękną całość zalać bulionem przygotowanym z kostki rosołowej. Jeśli pieczarki miały w sobie dużo wody bulionu możemy dać mniej. Na koniec sos zagęścić zaklepką przygotowaną z mąki i śmietany.

9 komentarzy:

  1. uwielbiam!:) choć dziś na obiad robiłam zamiast z pieczarkami to z grzybami z lasu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały sos, zjadłabym go z makaronem penne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak Klaudio z makaronem i jeszcze z serkiem topionym dodanym do sosu, o którym zapomniałam robiąc sos:)

      Usuń
  3. Wow, super sosik, taki uwielbiam najbardziej, pieczarkowy mój ulubiony, choć bulionu jeszcze nigdy nie dodawałam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy mogę użyc smietanki 30% zamiast smietany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jak najbardziej ja generalnie daję taką jaka znajduje się w danej chwili w lodówce więc bywa że zamiast 18% jest 12% bądź 30%. W składnikach też już poprawiłam, ponieważ miałam na myśli śmietankę 18%, a wpisałam śmietanę. Wyszło na to że dodaję gęstą.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Bardzo lubię taki sosik, serwuję go do wielu dań - do kurczaka, schabowego czy też placków ziemniaczanych:)

    OdpowiedzUsuń