czwartek, 26 września 2013

Rozgrzewająca herbata z goździkami, cytryną i miodem


Powitałam GO z rozgoryczeniem i złością, znów przyszedł nie w porę. Właśnie teraz kiedy mam tyle do zrobienia przypałętał się i nie chce odejść. Trzyma się jak rzep psiego ogona i ani myśli o puszczeniu. Z drugiej jednak strony gdyby nie ON nie odpoczywałabym teraz tak błogo z kubkiem herbaty w jednej ręce i książką w drugiej, nie siedziałbym w grubym swetrze z nogami na kaloryferze... To właśnie jemu zawdzięczam ten spokój, powinnam więc nie narzekać, lecz go wychwalać pod niebiosa. Jednak co mi po tym odpoczynku, po tej herbacie skoro pijąc ją nie wyczuwam smaku ani zapachu.... nie ma mowy o gotowaniu.... Niech już lepiej sobie idzie ON - niechciany, niekochany - KATAR.

Pomóc może ONA - rozgrzewająca herbatka z cytryną, goździkami i miodem.

Składniki
  • torebka czarnej herbaty bądź Rooibosa
  • plaster cytryny
  • 4 goździki
  • 1 łyżeczka miodu 
Sposób 
Herbatę i goździki wrzucamy do kubka, zalewamy wrzącą wodą, parzymy (czarna 2 - 3 minuty, Rooibos do 5 minut) po tym czasie wyjmujemy torebkę, dodajemy plaster cytryny oraz miód.

9 komentarzy:

  1. Ja już też rozpoczęłam sezon na rozgrzewające herbatki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba się jakoś wygrzewać w te chłodne wieczory;)

      Usuń
  2. Zauroczyła mnie tarta na środkowym zdjęciu w nagłówku:)) Mogłabyś mi Gosiu podrzucić przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, proszę bardzo : http://kuchennearomaty.blogspot.com/2013/09/malinowa-zakrecona-tarta.html
      Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie! Jak zrobię, to się pochwalę! :)

      Usuń
    3. No myślę że się pochwalisz:)

      Usuń
  3. moja ulubiona, tylko taką pijam w okresie zimowo-jesiennym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo miły widok.
    Taka herbata i koc to mój kanapowy zestaw na zimę i jesień.

    OdpowiedzUsuń