czwartek, 21 listopada 2013

Śledzie po cygańsku


Przygotowałam dwa rodzaje śledzi pierwsze zamieszczam już dziś, na kolejne będziecie musieli poczekać...

Składniki 
  • 1 kg śledzi solonych
  • 7 ogórków konserwowych 
  • 4 cebule
  • 1 papryka czerwona
  • 1 szklanka ketchupu
  • 1 łyżka musztardy
  • 1 łyżeczka miodu
  • olej (wedle uznania)
  • pieprz

Sposób
Śledzie wymoczyć ok. 2 godziny, pokroić na mniejsze kawałki. Paprykę, ogórki oraz cebulę pokroić w drobną kosteczkę, wszystko wrzucić do miski.W osobnym naczyniu przygotować sos. Miód wymieszać z ketchupem i musztardą, przyprawić pieprzem, na sam koniec cały czas mieszając dolewać olej. Gotowym sosem zalać śledzie, całość wymieszać. Przechowywać w lodówce w szczelnie zamkniętym pojemniku. 



Śledzie - w każdej postaci

6 komentarzy:

  1. też robię takie ale śledzie kroję w kosteczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja również je znam w wersji krojonej w kostkę, wtedy się wygodniej wg mnie jje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa kombinacja smaków, nie jadłam takich jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już spotkałam się z tym przepisem na jednym z blogów. CIeszę się ogromnie, że go dodałaś do akcji :)
    Absolutnie moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. JAki olej dajesz do śledzi? Zastanawiam się czy dawać sprawdzony olej rzepakowy, który jest neutralny w smaku czy może jakiś inny o bardziej wyrazistym smaku? A może rzepakowy, ale tłoczony na zimno - też ma ciekawy smaczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dodaję olej rzepakowy kujawski;) Pozdrawiam

      Usuń