niedziela, 8 grudnia 2013

Pierogi leniwe



Składniki
  • 60 dag twarogu
  • 2 jaja
  • 10 dag mąki
  • 1 dag tartej bułki
  • 2 dag masła
  • cukier wedle uznania
Sposób 
Twaróg przepuścić przez maszynkę, wymieszać z żółtkami, dodać mąkę i białka ubite na sztywną pianę. Na stolnicy posypanej mąką formować wałeczki, delikatnie je spłaszczyć, pokroić na skośne kluseczki. Gotowe kluski wrzucać do wrzątku, gdy wypłyną wyjmować ostrożnie łyżką cedzakową i osączyć.
Podawać bułką tartą zarumienioną na maśle z dodatkiem cukru.  



5 komentarzy:

  1. wieki nie jadłam, ostatnio widzę, że wracasz do smaku które u mnie poszły lekko w zapomnienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam, zamarzyły mi się takie jak u Ciebie z bułką tartą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podobnie wieki ich nie robiłam, mało co a zapomniałabym, że istnieją:)

      Usuń