wtorek, 31 grudnia 2013

Golonka po Bawarsku


Wczoraj wspominałam o golonce w piwie, oto i ona bawarska golonka z warzywami. Podaje Wam przepis na to danie z 5 golonkami (tak właśnie brzmi on w oryginalnym przepisie w zeszycie mamy), ja jednak na własne potrzeby powiększyłam to danie do 8 golonek, wówczas musicie oczywiście zwiększyć również ilość dodawanych warzyw.

Składniki
  • 5 golonek (po 50 - 60 dag każda), użyłam peklowanych, które przed smażeniem odgotowałam, aby nie były za słone
  • 2 marchewki
  • 1 seler
  • 2 pietruszki
  • 2 pory
  • 2 cebule
  • 1 szkl. piwa
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • ziele angielskie 
  • liść laurowy
  • olej
Sposób
Golonki natrzeć przyprawami i pozostawić na około 2 godziny. 
W brytfannie na rozgrzanym tłuszczu zrumienić golonki ze wszystkich stron. Podlać wodą, dusić do miękkości. Gotowe golonki wyjąc z wywaru . Oczyszczone warzywa pokroić w cienkie słupki, dodać do wywaru, poddusić do 3/4 miękkości. Dodać ziele angielskie i liście laurowe. Cebulę przysmażyć na tłuszczu, miękką dodać do wywaru, doprawić solą i pieprzem, wlać szklankę piwa. Następnie włożyć z powrotem do wywaru golonki i całość dusić ok 20 minut. 

*jeśli używacie golonek peklowanych dobrze będzie, jeśli przed natarciem przyprawami chwilę je odgotujecie!



1 komentarz: