czwartek, 20 czerwca 2013

Zupa koperkowa z kluseczkami z kaszy manny


Kiedy czerwiec staje się tak upalny jak dziś ogromną rolę w moim jadłospisie odgrywają zupy, jedną z nich jest koperkowa, przepis podaję w oryginale z  serii "Przepisy czytelników - WIOSNA" Biblioteczki Poradnika Domowego z uwaga - 1994 roku:) 
Przepis stary, zupa pyszna!

Składniki
  • 1,5 litra rosołu (może być z kostki)
  • 1 łyżka tłuszczu
  • cebula
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 3 łyżki mąki
  • 2 duże pęczki koperku
  • natka pietruszki
  • pół szklanki śmietany
  • jajo
  • sól
  • pieprz
Sposób
Cebulę drobno pokroić i przesmażyć. Połączyć starannie kaszę mannę, mąkę, jajo, cebulę, przyprawy i natkę. Z ciasta formować łyżeczką kluski i kłaść na wrzący wywar. Gotować mieszając. Łyżkę mąki rozprowadzić w śmietanie, wlać do zupy i chwilę gotować. Do wrzącej zupy wsypać drobno posiekany koperek.

8 komentarzy:

  1. koperkową uwielbiam, fajny pomysł z tymi kluseczkami:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm,zachciało mi się koperkowej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. obejrzałam wszystkie przepis, fantastyczne! większość z nich zapisałam i z całą pewnością wykorzystam! Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  4. obejrzałam wszystkie wpisy, świetne przepisy! większość zapisałam i na pewno skorzystam! Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy

    OdpowiedzUsuń
  5. Gotuje ja od wielu lat i jest ulubiona zupą całej mojej rodziny

    OdpowiedzUsuń