wtorek, 2 lipca 2013

Rolada serowa z kurczakiem i pieczarkami


Pierwszy raz roladę jadłam u mojego chłopaka, od razu bardzo mi zasmakowała, jest  delikatna, masa serowa doskonale komponuje się z soczystym mięsem i pieczarkami. Długi czas zabierałam się za zrealizowanie tego przepisu, aż wreszcie nadszedł ten moment. Wyszła idealna, pomimo że wiele razy słyszałam o trudnościach z oderwaniem masy od folii. Właśnie bardzo ważne jest użycie folii zamiast papieru do pieczenia, masa lepiej z niej odchodzi, szczególnie gdy dodatkowo posmarujemy ją oliwą.
Smakuje świetnie na ciepło, jak również na zimno - pokrojona w plastry i polana sosem czosnkowym stanowi świetną przystawkę na domowe imprezy. 
O tym , że należałoby wykonać zdjęcie przypomniałam sobie niestety dopiero po rozkrojeniu rolady, musicie więc nacieszyć się tym co jest:)

Składniki
  • 40 dag sera żółtego
  • 5 jaj
  • 2 łyżki majonezu
  • 3 piersi z kurczaka
  • 1 kg pieczarek
  • 2 łyżki oliwy
  • delikat do mięs, sól, pieprz
Sposób
Jajka ubić mikserem, dodać majonez oraz starty na tarce żółty ser, gotową masę wylać na blaszkę wyłożoną folią aluminiową (folię dodatkowo smarujemy pędzelkiem oliwą). Całość włożyć do piekarnika na 15 minut, lekko zapiec w temperaturze 180º C. 
W tym czasie przygotowujemy nadzienie. Piersi z kurczaka rozbijamy jak na kotlety, przyprawiamy. Pieczarki myjemy, kroimy w plasterki, doprawiamy solą i pieprzem i delikatnie obsmażamy na patelce. 
Na upieczony placek serowy kładziemy surowe, rozbite piersi z kurczaka, a na nie odsączone pieczarki. 
Całość zwijamy w roladę, odrywając stopniowo folię. Piec 35 minut w temperaturze 180ºC. 
Rolada najlepiej smakuje polana sosem czosnkowym.  

13 komentarzy:

  1. Mam robi bardzo podobną na obiad, jest pyszna ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądałaby lepiej gdyby zdjęcia nie były robione na szybko:)

      Usuń
  3. Mmmmm :) Nieczęsto się rozpieszczam taką roladką, ale uwielbiam ja!
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  4. PS. pozwolisz, ze zachowam ten przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialna rolada... Treściwa, pełna sera i pieczarek... Uwielbiam ! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. kiedyś na jakimś blogu widziałam coś podobnego i zapisałam sobie przepis:) Twoja wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładnie wygląda i w końcu ser na wierzchu. Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
  8. Wpadł mi w oko ten przepis :)) Zapisuję :))

    OdpowiedzUsuń